Δυσορθογραφία: Συμφωνικά συμπλέγματα
Τα παιδιά που αντιμετωπίζουν πρόβλημα δυσορθογραφίας στο πλαίσιο των ευρύτερων μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας, βρίσκουν ιδιαίτερα δύσκολο να ξεχωρίζουν τα σύμφωνα που συνθέτουν ένα συμφωνικό σύμπλεγμα, όπως για παράδειγμα, στη λέξη "εκστρατεία". Για συναδέλφους εκπαιδευτικούς, αλλά και γονείς που θέλουν να βοηθήσουν τα παιδιά τους να εξασκηθούν στην αναγνώριση και σωστή γραφή των λέξεων που περιέχουν συνδυασμούς συμφώνων, ο παρακάτω πίνακας ίσως φανεί ιδιαίτερα χρήσιμος: Συνδυασμός άηχου στιγμιαίου ακολουθούμενου από /s/ ή /r/: ps (ψωμί, ψημένο) ts (τσιγάρο, τσέπη) ks (ξύλο, ξανά) pr (πρέπει, προβλέπω) tr (τροφή, τρώω) kr (κρασί, κρέας) Συνδυασμός άηχου διχειλικού στιγμιαίου /p/ ή άηχου υπερωικού στιγμιαίου /k/, ακολουθούμενου από /l/ ή /n/: pl (πληρώνω, πλήθος) pn (πνοή, πνίγομαι) kl (κλάμα, κλειστό) kn (οκνηρός, κνησμός) Συνδυασμός χειλικού έρρινου /m/, ακολουθο...
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου