Δημιουργικές αφηγήσεις: Μια Φορά Κι Έναν Καιρό... Ήταν Ένα Μυστικό!

 Διαβάσαμε ένα μικρό μυστικό, ένα διαμαντάκι, από αυτά τα παιδικά βιβλία, που σε ταξιδεύουν σε διαφορετικούς, απάτητους και ονειρικούς κόσμους! 

Πηγή εικόνας: My_book_worms (FB & Instagram)

Ένα μικρό αγόρι είναι φυλακάς του μυστικού της χαράς και όλα καλά στην όμορφη πόλη του... Έλα μου, όμως, που μια λάθος εκτίμηση τον οδηγεί σε μια μεγάλη αναζήτηση, γεμάτη απρόοπτα! 

Το βιβλίο έχει μια γλυκιά απλότητα, που συν-κινεί τα παιδιά και τα εμπνέει να "μπουν" στην ιστορία και να την κάνουν δική τους. Μου έκανε τόση εντύπωση, ότι, μετά την αφήγηση, μια μικρή ιτιά έξω από τον Καλό Αγωγό, απέκτησε τόση πολλή σημασία και πλέον τη χαιρετούν κάθε φορά που έρχονται!

Η Έλενα γράφει με αγάπη προς το παιδί, κυρίως εκείνο μέσα της, αλλά και όλα τα παιδιά που έχει διδάξει και διδάσκει. Η γραφή της έχει νοιάξιμο και τρυφερότητα, κάτι που δημιουργεί μια απαλή ροή στην αφήγηση. Συνδυάζεται υπέροχα με την εικονογράφηση, τόσο παιδική, χρωματιστή και ανάλαφρη! 

Την αφήγηση βιβλίου τη συνδυάσαμε με κάποιες ξεχωριστές δραστηριότητες πολλαπλής νοημοσύνης, που μοιραζόμαστε μαζί σας: 

Δραστηριότητα γλωσσικής νοημοσύνης: 

Γράψαμε το δικό μας "Μυστικό Βιβλίο της Χαράς"! 
Πώς θα έμοιαζε; Τι θα έγραφε μέσα; 

Για παιδιά που ξέρουν να γράφουν, είναι μια ευκαιρία να φανταστούν και να καταγράψουν απλές λέξεις ή φράσεις, ας πούμε μαγικές. 
Για παιδιά που δεν ξέρουν να γράφουν ακόμα, μπορούμε να δώσουμε αυτοκόλλητα με εικόνες-σύμβολα ή να τα παροτρύνουμε να ζωγραφίσουν εικόνες μαγικές που δημιουργούν το Μυστικό της Χαράς. 

Δραστηριότητα λογικομαθηματικής νοημοσύνης: 

Ο Ποντικούλης μοιράζεται τα μήλα του! 
Μια προσέγγιση στη λογική των τεσσάρων πράξεων. 

Πόσα μήλα έχει κάθε κλαδί; (αντιστοίχιση ποσότητας-αριθμού) 
Ζωγραφίζουμε μια μηλιά και κάθε κλαδί γράφει συγκεκριμένο αριθμό. Πρέπει να ζωγραφίσουμε ή να κολλήσουμε τόσα μήλα σε κάθε κλαδί, όσα λέει κι ο αριθμός. 

Πόσα μήλα θα φάνε; (πρόσθεση) 
Ο Νικόλας και ο Ποντικός τρώνε παρέα μήλα. Κάθε φορά κόβουν και διαφορετικό αριθμό από τα κλαδιά της μηλιάς ο καθένας. Πόσα είναι όλα μαζί; 

Πόσα μήλα "έκλεψε" ο Νικόλας; (αφαίρεση) 
Ο Ποντικός θύμωσε με το Νικόλα που πήρε μήλα χωρίς να τον ρωτήσει. Στο καλάθι του είχε αρκετά μήλα και ο Νικόλας πήρε δυο για να φάει. Πόσα του έμειναν; 

Πόσα μήλα έχει η μηλιά; (πολλαπλασιασμός) 
Κάθε κλαδί έχει δύο μήλα. Πόσα μήλα έχει η μηλιά με τα 10 τα κλαδιά; 

Γιορτή Μήλου στην πόλη των Νάνων (διαίρεση) 
Ο Νικόλας και ο Ποντικός φέρνουν ένα καλάθι με 20 μήλα, για να γιορτάσουν μαζί με οκτώ φίλους τους Νάνους. Πόσοι είναι όλοι μαζί και πόσα μήλα θα πάρει ο καθένας; 

Δραστηριότητα χωροταξικής νοημοσύνης: 

Κατασκευάζουμε τη χώρα των Νάνων σε μακέτα, χρησιμοποιώντας ξυλάκια και κυβάκια χειροτεχνίας για τα σπιτάκια, αυτοκόλλητο βελουτέ χαρτί για το έδαφος, πον πον και τσόχα για λουλούδια και φυτά, αλλά και πλαστελίνη ή πηλό για μικρές λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά. 

Δραστηριότητα κιναισθητικής νοημοσύνης: 

Ο Νικόλας βαριέται τόσο πολύ! Ας τον βοηθήσουμε να κινηθεί και να ξεβαρεθεί! 

Κάνουμε μικρές ασκήσεις γυμναστικής, για να κινήσουμε όλους τους μύες του σώματος και να... ξεβαρεθούμε! Νιώθεις τις γάμπες σου και τα γόνατα; Νιώθεις τις αρθρώσεις στους αγκώνες; Νιώθεις τη μέση και την πλάτη; Τα χέρια και τους καρπούς; Με την κίνηση αισθανόμαστε περισσότερο δραστήριοι και βοηθάμε και το μυαλό να σκέφτεται καλύτερα; 

Ο Νικόλας πόσα πράγματα σκέφτηκε και κατάλαβε όταν άρχισε να περπατά και να κινείται! 

Δραστηριότητα μουσικής νοημοσύνης: 

Τραγουδάμε, με τη βοήθεια παιδικών κρουστών οργάνων, τα τραγούδια του παραμυθιού. Μπορούμε να "δανειστούμε" τη μουσική από αγαπημένα παιδικά τραγούδια ή να δημιουργήσουμε το δικό μας ρυθμό. 

Μπορούμε να χορέψουμε και το Χορό των Νάνων, χρησιμοποιώντας το τραγούδι "Γίγαντες και Νάνοι", για να εξασκηθούμε και στην υψηλή και χαμηλή ένταση της μουσικής. 

Δραστηριότητα νατουραλιστικής νοημοσύνης: 

Παρατηρούμε διαφορετικά φύλλα δέντρων, όπως βελανιδιάς, μηλιάς και ιτιάς και μιλάμε για το αντίστοιχο δέντρο, το μέγεθος, τους καρπούς που προσφέρει (αν προσφέρει) και πώς λειτουργεί σαν σπίτι για μικρά ζώα, πουλιά και έντομα. Μιλάμε για τη χρησιμότητα των δέντρων και πώς μπορούμε να τα προστατεύουμε. 

Δραστηριότητα διαπροσωπικής νοημοσύνης: 

Δραματοποίηση της ιστορίας είτε με τα ίδια τα παιδιά ως πρωταγωνιστές (αυτός που θα κάνει το Μικέ, να του προσφέρετε και αληθινό κεφτέ, παρακαλώ!) είτε σε κουκλοθέατρο. 

Δραστηριότητα ενδοπροσωπικής νοημοσύνης: 

Το Παιχνίδι των 5 Αισθήσεων με το Νικόλα 
Βλέπουμε στο χώρο 5 πράγματα που υπάρχουν και στο βιβλίο 
Αγγίζουμε και αναγνωρίζουμε 4 πράγματα που που υπάρχουν και στο βιβλίο 
Ακούμε και αναγνωρίζουμε 3 ήχους που υπάρχουν και στο βιβλίο 
Μυρίζουμε και αναγνωρίζουμε 2 πράγματα που υπάρχουν και στο βιβλίο 
Γευόμαστε 1 πράγμα που υπάρχει και στο βιβλίο 

  


Στοιχεία βιβλίου
Συγγραφέας: Έλενα Καλογήρου 
Εικονογράφος: Νίκη Λεωνίδου 
Εκδόσεις: Καμηλοπάρδαλη  


Ελπίζουμε να το απολαύσετε κι εσείς όσο κι εμείς! :) 


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Δυσορθογραφία: Συμφωνικά συμπλέγματα

Κάνοντας δουλειές του σπιτιού με παιδιά

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες στην τάξη