Ομιλία-συζήτηση για τη σχολική μελέτη στο 37ο Δ.Σ. Ηρακλείου

Ήταν ένα πολύ δημιουργικό απόγευμα που εκτόξευσε τη διαπροσωπική μου νοημοσύνη στα ύψη!
Εδώ και καιρό, με πρωτοβουλία του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του 37ου Δ.Σ. Ηρακλείου Κρήτης, είχαμε οργανώσει μια ομιλία-συζήτηση σχετικά με την αυτονομία στη σχολική μελέτη.
Ομολογώ πως πάντα ξεκινώ πολύ επιφυλακτική για το συγκεκριμένο σεμινάριο, διότι γνωρίζω πάνω-κάτω τι θα ακούσω και τι θα αντιμετωπίσω. Εν ολίγοις, ξέρω ότι θα έρθω αντιμέτωπη με γονείς που ψάχνουν εναγωνίως αυτή τη μαγική συνταγή που θα κάνει τα παιδιά τους να διαβάζουν μόνα τους, θα απολαμβάνουν τη διαδικασία, οι γονείς δε θα επεμβαίνουν καθόλου και δε θα υπάρχει καμία ένταση, καμία απολύτως σύγκρουση. Αχ, τι καλά που θα ήταν να υπήρχε μια τέτοια συνταγή! Ίσως ο Παπαστρούμφ να μπορούσε να κάνει κάτι γι' αυτό!



Ξεκινήσαμε, λοιπόν, με ερωτήσεις, ώστε να βγουν προς τα έξω οι υπάρχουσες στάσεις και αντιλήψεις, τα συναισθήματα και οι απόψεις. Κάπου εδώ, για στατιστικούς λόγους, αξίζει να αναφέρω τα παρακάτω δεδομένα που συγκεντρώθηκαν:

Πότε γίνεται η σχολική μελέτη; 

  • 85% απάντησαν ότι γίνεται μετά το μεσημεριανό φαγητό, κατά τις 3.00 
  • 10% απάντησαν ότι γίνεται μετά τα εξωσχολική μαθήματα, κατά τις 7.00 
  • 5% απάντησαν ότι γίνεται γύρω στις 5.00, ίσως μετά το μεσημεριανό ύπνο 
Πού γίνεται η σχολική μελέτη; 
  • 65% απάντησαν ότι γίνεται στο γραφείο του παιδιού, στο δικό του δωμάτιο 
  • 25% απάντησαν ότι γίνεται στο καθιστικό ή στην κουζίνα, για να βρίσκεται κοντά και ο γονιός 
  • 10% απάντησαν ότι γίνεται σε ξεχωριστό δωμάτιο που χρησιμοποιούν όλοι ως γραφείο
Ποιο σκοπό επιτελεί η μελέτη στο σπίτι; 
  • 75% απάντησαν ότι γίνεται για εμπέδωση των γνώσεων που αποκτήθηκαν στο σχολείο και για εξάσκηση 
  • 10% απάντησαν για επιπλέον μόρφωση 
  • 10% απάντησαν για απόκτηση δεξιοτήτων (π.χ. υπευθυνότητα, διαχείριση χρόνου) 
  • 5% απάντησαν για μελλοντική ακαδημαϊκή επιτυχία (π.χ. στις Πανελλήνιες) 
Αφού αναλύσαμε το ρόλο του γονιού και το ρόλο του σχολείου και συμφωνήσαμε ότι το καλύτερο είναι να είναι σαφώς διαχωρισμένοι, εστιάσαμε στην απόκτηση δεξιοτήτων μέσα από τη σχολική μελέτη και, συγκεκριμένα: 
  1. Στοχοθεσία και προγραμματισμός  
  2. Αυτοέλεγχος  
  3. Ανεξαρτησία 
  4. Αυτοπεποίθηση 
  5. Διαχείριση χρόνου 
  6. Διαχείριση άγχους 
  7. Προσωπική ευθύνη 
  8. Υπευθυνότητα 
  9. Δημιουργικότητα 
  10. Έκφραση ταλέντων και κλίσεων 
Η πλειοψηφία των γονιών, που απάντησαν σε ποιες δεξιότητες θα έδιναν προτεραιότητα, είπε ότι θεωρεί σημαντικότερες την υπευθυνότητα και την αυτοπεποίθηση και πολύ εντυπωσιακό, κατά τη γνώμη μου, ότι θεωρούν λιγότερο σημαντικές τη διαχείριση άγχους και την έκφραση ταλέντων και κλίσεων

Η συζήτηση που έγινε σχετικά με όλα τα θέματα που θίξαμε ήταν πραγματικά συναρπαστική, καθώς όλοι ανέφεραν πολύ σημαντικά πράγματα και βοήθησε, ο καθένας με την προσωπική του στάση και εμπειρία, να καταλήξουμε σε ενδιαφέροντα συμπεράσματα. Ευχαριστώ τον καθένα ξεχωριστά γι' αυτό, μου έδωσε κι εμένα προσωπικά τροφή για σκέψη. Αυτό, άλλωστε, θα έπρεπε να είναι η ουσία ενός σεμιναρίου: να διαμοιράσει έμπνευση και αφορμή για δημιουργικό αναστοχασμό
Αναμένω την επόμενή μας συνάντηση με ανυπομονησία! :) 

Ευχαριστώ πολύ! 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Δυσορθογραφία: Συμφωνικά συμπλέγματα

Κάνοντας δουλειές του σπιτιού με παιδιά

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες στην τάξη