Μαθαίνω για το Σινικό Τείχος: μια STEM κιναισθητική δράση

Στα τέλη Ιουνίου γνωρίσαμε το Σινικό Τείχος και μάθαμε γι' αυτό με διάφορους τρόπους, όπως συνήθως γίνεται. Η θεωρία της Πολλαπλής Νοημοσύνης μας δίνει πολλά εργαλεία και έμπνευση για να μάθουμε κάτι με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους. Αυτή τη φορά, όμως, συνδυάσαμε δύο μαθησιακά εργαλεία που δεν είχαμε ξανασυνδυάσει: τις STEM δραστηριότητες και τα κιναισθητικά παιχνίδια! Το αποτέλεσμα; Συναρπαστικό! Από τις δράσεις που θα θέλαμε να μοιραστούμε με γονείς και εκπαιδευτικούς :) 



Πρώτα απ' όλα, είδαμε με τα παιδιά εικόνες από το Σινικό Τείχος και συζητήσαμε για την κατασκευή του και τη διαδικασία δημιουργίας του. Πολλά παιδιά εντυπωσιάζονται και, συνήθως, ρωτάνε και για ιστορίες σχετικές, ειδικά αν έχουν δει και την ταινία "Μουλάν" της Disney. Είναι και μια καλή ευκαιρία να αναφερθεί και ο ιδιαίτερος τρόπος επικοινωνίας με τις φωτιές στους πύργους (φρυκτωρίες). 

Μετά την προβολή οπτικοακουστικού υλικού και τη συζήτηση, σειρά είχε το κιναισθητικό παιχνίδι λεπτής κινητικότητας, όπου τα παιδιά δημιούργησαν το Σινικό Τείχος με Gigi Bloks και υλικά θεατρικού παιχνιδιού (υφάσματα, αντικείμενα και μαξιλάρια). 
Εδώ υπήρχε και μια STEM πρόκληση: Πώς μπορεί να χτιστεί κομμάτι του Σινικού Τείχους μέσα από τα "βουνά". Για τα βουνά χρησιμοποιήσαμε στοίβες μαξιλαριών με συγκεκριμένη απόσταση. Χρειαζόταν να τηρήσει συγκεκριμένες αποστάσεις η κατασκευή, όπως, επίσης, να είναι και αρκετά ανθεκτικό, ώστε να αντέξει τις στρατιωτικές δυνάμεις που θα περνούσαν από πάνω. Μια μπάλα χρησιμοποιήθηκε για να αναπαραστήσει τα στρατιωτικά άρματα που θα περνούσαν πάνω από το Σινικό Τείχος. 



Τα παιδιά απόλαυσαν τη διαδικασία δημιουργίας του Σινικού Τείχους με τα χαρτονένια τουβλάκια, συνεργάστηκαν μεταξύ τους ανταλλάσσοντας ευφάνταστες ιδέες για άλλα υλικά που θα μπορούσαν να προσθέσουν στην κατασκευή, αλλά και πειραματίστηκαν κάνοντας λάθη, χωρίς να απογοητευτούν, δημιουργώντας, τελικά, την καλύτερη, την ανθεκτικότερη και την ασφαλέστερη κατασκευή. 

Η δράση STEM είχε αναλυτικά: 
Science (S = επιστήμη): επιστημονική μέθοδο που περιλάμβανε την πρόβλεψη, τη ανάλυση, τη δοκιμή και τον πειραματισμό με βιωματική επαφή με νόμους φυσικής 
Technology (T = τεχνολογία): δοκιμή και χρήση ποικιλίας υλικών για την κατασκευή του Σινικού Τείχους 
Engineering (E = μηχανική): σχεδιασμός και κατασκευή του Τείχους, που θα ήταν τόσο ανθεκτικό, ώστε να αντέξει την μπάλα 
Maths (M = μαθηματικά): ανάλυση δεδομένων, όπως η απόσταση, η αντοχή και ο συνδυασμός εργαλείων και μέσων 

Στο τέλος της δράσης, τα παιδιά μεταμφιέστηκαν σε Κινέζους πολεμιστές και έκαναν προσομοίωση πραγματικής μάχης με κιναισθητικές προκλήσεις αδρής κινητικότητας. Το απόλαυσαν! 

Θα χαρούμε πολύ να ακούσουμε και δικές σας ιδέες, αν κάνετε αυτή τη δράση! 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Δυσορθογραφία: Συμφωνικά συμπλέγματα

Κάνοντας δουλειές του σπιτιού με παιδιά

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες στην τάξη