Πολλαπλή Νοημοσύνη και Τουρισμός | Multiple Intelligences in Hospitality Education

Η παραδοσιακή διδασκαλία συχνά επικεντρώνεται στη λογικομαθηματική και τη γλωσσική νοημοσύνη των μαθητών και παραμελεί άλλες μορφές νοημοσύνης, συμπεριλαμβανομένων της χωροταξικής, της μουσικής, της κιναισθητικής, της διαπροσωπικής, της ενδοπροσωπικής και της νατουραλιστικής νοημοσύνης, τύπους νοημοσύνης, τους οποίους ο Gardener περιλαμβάνει στην πλουραλιστική του άποψη για το πώς μαθαίνουν οι άνθρωποι. Στο παρόν άρθρο περιγράφονται οι πολλαπλές νοημοσύνες και οι πιθανές χρήσεις τους στον τομέα του τουρισμού και της φροντίδας πελάτη/ταξιδιώτη.

Image credits: Shutterstock


 Διαπροσωπική Νοημοσύνη 

 Χρησιμοποιώντας τη διαπροσωπική μας νοημοσύνη, αλληλεπιδρούμε με τους άλλους, τους επηρεάζουμε και τους φροντίζουμε. Μια καλή διαπροσωπική νοημοσύνη σχετίζεται άμεσα με τη φροντίδα πελάτη και με την αποτελεσματική επικοινωνία. 

 Άτομα που απασχολούνται στις τουριστικές επιχειρήσεις με καλή διαπροσωπική νοημοσύνη, έχουν καλές δεξιότητες ηγεσίες και μπορούν να είναι πολύ δημιουργικά σε νέες τάσεις, όπως το "community based tourism" (ταξιδιωτικές εμπειρίες βασισμένες στην κοινότητα) και να δημιουργήσουν συνδέσμους μεταξύ της τουριστικής επιχείρησης και της τοπικής κοινότητα και οικονομίας. 

 Νατουραλιστική Νοημοσύνη 

 Χρησιμοποιώντας τη νατουραλιστική μας νοημοσύνη, αποκωδικοποιούμε σωστά τα μηνύματα από το περιβάλλον και τα αξιοποιούμε για καλύτερη βιωσιμότητα, ισορροπία και ποιότητα ζωής. Μια καλή νατουραλιστική νοημοσύνη σχετίζεται άμεσα με τη βιωσιμότητα στον τουρισμό (sustainable tourism). 

 Άτομα που απασχολούνται στις τουριστικές επιχειρήσεις με καλή νατουραλιστική νοημοσύνη, μπορούν να εισάγουν καινοτομίες στον τομέα της εστίασης, να ηγηθούν στην τήρηση πρωτοκόλλων υγιεινής, αλλά και να σχεδιάσουν σχετικές carbon-free ταξιδιωτικές εμπειρίες (π.χ. μαγειρική, κηπουρική). 

 Κιναισθητική Νοημοσύνη 

 Οι άνθρωποι που έχουν καλή κιναισθητική νοημοσύνη λέγεται ότι είναι καλοί στην κίνηση του σώματος (λεπτή και αδρή κινητικότητα), στην εκτέλεση ενεργειών και στον σωματικό έλεγχο και τείνουν να έχουν εξαιρετικό συντονισμό χεριών-ματιών και επιδεξιότητα. Μια καλή κιναισθητική νοημοσύνη σχετίζεται με αποτελεσματικότητα, ενέργεια και νεύρο. 

 Άτομα που απασχολούνται στις τουριστικές επιχειρήσεις με καλή κιναισθητική νοημοσύνη, μπορούν να κινηθούν γρήγορα και ευέλικτα, να φτιάξουν και να επιδιορθώσουν πράγματα, αλλά και να σχεδιάσουν σχετικές carbon-free ταξιδιωτικές εμπειρίες (π.χ. αθλητικές δραστηριότητες, δραστηριότητες χειρωνακτικές). 

 Μουσική Νοημοσύνη 

 Μια καλή μουσική νοημοσύνη μπορεί να σημαίνει μια καλή φωνή, μια προδιάθεση στο να μάθει κανείς εύκολα ένα μουσικό όργανο ή και να απολαμβάνει τη μουσική και να φτιάχνει ωραίες λίστες τραγουδιών, που δημιουργούν ένα όμορφο περιβάλλον. Μια καλή μουσική νοημοσύνη σχετίζεται με τη μελωδία, το ρυθμό και την αρμονία. 

 Άτομα που απασχολούνται στις τουριστικές επιχειρήσεις με καλή μουσική νοημοσύνη, θα είναι εκείνα που θα φτιάξουν το soundtrack του ξενοδοχείου (το οποίο θα συνδέεται με συναισθηματικές εμπειρίες των πελατών), θα δημιουργήσουν playlists που θα ακούγονται ή ακόμα θα συντονίσουν τυχόν podcasts στον τομέα του marketing της επιχείρησης. 

 Ενδοπροσωπική Νοημοσύνη 

 Τα ενδοπροσωπικά άτομα τείνουν να απολαμβάνουν την ενδοσκόπηση και την ανάλυση, συμπεριλαμβανομένης της ονειροπόλησης, της διερεύνησης των σχέσεων με τους άλλους και της αξιολόγησης των προσωπικών τους δυνάμεων. Μια καλή ενδοπροσωπική νοημοσύνη σχετίζεται με την ενσυναίσθηση και τη φροντίδα πελάτη, την αισθητική, αλλά και την ουσία του marketing της επιχείρησης. 

 Άτομα που απασχολούνται στις τουριστικές επιχειρήσεις με καλή ενδοπροσωπική νοημοσύνη, θα είναι εκείνα που θα ορίσουν και θα ενισχύσουν τα brand values της επιχείρησης, αλλά και εκείνα που θα βοηθήσουν σε διαδικασίες customer loyalty. Επιπλέον, η αισθητική και η φροντίδα πελάτη είναι τα δυνατά τους σημεία, όπως, επίσης, και ο σχεδιασμός σχετικών carbon-free ταξιδιωτικών εμπειριών (π.χ. yoga, meditation). 

 Χωροταξική Νοημοσύνη 

 Χρησιμοποιώντας τη χωροταξική μας νοημοσύνη, έχουμε μια καλή αίσθηση προσανατολισμού στο χώρο, όπως και μια έφεση στο σχέδιο και στην ανάπτυξη τρισδιάστατου μοντέλου. Μια καλή χωροταξική νοημοσύνη σχετίζεται άμεσα με την εικόνα της επιχείρησης, το σχέδιο και την παρατηρητικότητα. 

 Άτομα που απασχολούνται στις τουριστικές επιχειρήσεις με καλή χωροταξική νοημοσύνη, θα είναι εκείνα που διαχειριστούν φωτογραφία, βίντεο και θα υλοποιήσουν το σχέδιο marketing σε ό,τι αφορά την εικόνα της επιχείρησης. 

 Γλωσσική Νοημοσύνη 

 Μια καλή γλωσσική νοημοσύνη σημαίνει ευαισθησία στις λέξεις (στο ρυθμό και στη σημασία τους), καλή συγγραφική ικανότητα, αλλά και καλή συγκέντρωση στην ανάγνωση σε βάθος. Μια καλή γλωσσική νοημοσύνη σχετίζεται με τη λεκτική απεικόνιση της φιλοσοφίας και του οράματος της επιχείρησης. 

 Άτομα που απασχολούνται στις τουριστικές επιχειρήσεις με καλή γλωσσική νοημοσύνη, θα είναι εκείνα που θα απασχοληθούν στο content marketing, στη συγγραφή άρθρων και posts, στη δημιουργία μικρών διαφημιστικών κειμένων για κάθε χρήση, αλλά και στο email marketing. 

 Λογικομαθηματική Νοημοσύνη 

 Χρησιμοποιώντας τη λογικομαθηματική μας νοημοσύνη, εστιάζουμε στην αιτία και στο αποτέλεσμα, αντιλαμβανόμαστε εύκολα σειριακούς-αναλυτικούς στοχασμούς και έχουμε μια έφεση σε αλγεβρική και προγραμματιστική σκέψη. 

 Άτομα που απασχολούνται στις τουριστικές επιχειρήσεις με καλή λογικομαθηματική νοημοσύνη, είναι εκείνα που θα αναπτύξουν πρωτόκολλα ασφάλειας ή/και υγιεινής, θα επιλύουν προβλήματα σε ό,τι αφορά τις τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται, θα έχουν καλές δεξιότητες management, αλλά και θα πραγματοποιούν έρευνα που θα χρησιμοποιηθεί για εξεύρεση καινοτόμων πρακτικών.  



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Δυσορθογραφία: Συμφωνικά συμπλέγματα

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες στην τάξη

Κάνοντας δουλειές του σπιτιού με παιδιά