Αυτοπεποίθηση ή έπαρση; - Η αυτοπεποίθηση ως αίσθημα συναισθηματικής ασφάλειας

Σήμερα, Σάββατο 03 Νοεμβρίου, ήταν ακόμα πιο ξεχωριστή η συνάντησή μας! 
Γίναμε περισσότεροι και ανταλλάξαμε ακόμα περισσότερες εμπειρίες και ιδέες! :) 
Για άλλη μια φορά αισθάνθηκα τη δυσκολία, αλλά και την ευτυχία του να είσαι γονιός, μέσα από τα βλέμματα, τα σχόλια και τις αντιδράσεις όσων βρέθηκαν στο σημερινό σεμινάριο! 
Ευχαριστώ πολύ όλους! 


Το θέμα της αυτοπεποίθησης ήταν και μεγάλο και σημαντικό κι ίσως να χρειαζόμασταν πολύ χρόνο ακόμα για να το αναλύσουμε όπως θα θέλαμε οι περισσότεροι, αλλά, τελοσπάντων, το "αγγίξαμε" παραγωγικά θέλω να πιστεύω.

  • Αναλύσαμε τι είναι η αυτοπεποίθηση και τι είναι η έπαρση, 
  • αναφερθήκαμε στην αυτοαμφισβήτηση, 
  • είδαμε τι σημαίνει εξάρτηση από τους άλλους ή από υλικά αγαθά και πώς αυτή επιδρά στην ανάπτυξη της αυτοπεποίθησής μας,
  • αναφερθήκαμε στις δυσλειτουργικές πεποιθήσεις,  
  • προσεγγίσαμε την έννοια της αυτοπραγμάτωσης, 
  • γράψαμε για τις τύψεις που αισθανόμαστε σαν γονείς, αλλά και πράγματα που μας κάνουν να αισθανόμαστε οι πιο τέλειοι γονείς και, τέλος, 
  • είδαμε με ποιους απλούς και καθημερινούς τρόπους μπορούμε να ενισχύουμε την αυτοπεποίθηση του παιδιού. 


Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου συζητήσαμε και ανταλλάξαμε απόψεις, αναφέραμε προσωπικές εμπειρίες και διατυπώσαμε κάποιες απορίες που μας δημιουργήθηκαν είτε εκείνη τη στιγμή είτε θέλαμε καιρό να λύσουμε. Δυστυχώς, ο χρόνος μας για ένα τέτοιο θέμα ήταν πολύ λίγος και έτσι δεν είπαμε ακόμα περισσότερα πράγματα που θα θέλαμε πολύ να πούμε! Δεν πειράζει, την επόμενη φορά θα έχω φροντίσει να υπάρχει "αέρας" μεταξύ των πραγμάτων που θα αναφερθούν, έτσι ώστε να μιλήσουμε όλοι, γιατί, τελικά, καθετί που ακούγεται μπορεί να γίνει μια καλή αφορμή για δημιουργικές λύσεις που ψάχνουμε και δεν έχουμε σκεφτεί ακόμα! 

Όπως έχω υποσχεθεί, σε κάθε σεμινάριο κάποια πράγματα που συζητάμε, θα δημοσιοποιούνται, γιατί σίγουρα θα είναι χρήσιμα και σε άλλους γονείς, αλλά είναι καλό να δούμε κι εμείς τη δυναμική που δημιουργήθηκε μέσα στο σεμινάριο. 

Πριν την αναδημοσίευση των "τύψεων" και των "αντι-τύψεων" (όπως εύστοχα τις χαρακτήρισε ένας γονιός!), παραθέτω μερικά links με πρακτικές συμβουλές και δραστηριότητες που μπορεί να σας φανούν χρήσιμες: 

Απ' αυτό το σεμινάριο έχω κρατήσει ένα σωρό τύψεις και ένα σωρό αυτοεπιβραβεύσεις να σας αναδημοσιεύσω! Κάποια από αυτά με συγκίνησαν πολύ, άλλα με προβλημάτισαν, άλλα με έκαναν και γέλασα... Όλα μα όλα, όμως, με κάνουν να καταλαβαίνω ότι όλοι έχουμε αγωνίες και ότι χρειαζόμαστε πού και πού κάποιον να μας πει "Τα πας καλά. Συνέχισε έτσι!". Αυτό ακριβώς. 

Παρακάτω θα δείτε ζευγαράκια τύψεων και αυτοεπιβραβεύσεων από διαφορετικούς γονείς η τύψη και η αυτοεπιβράβευση σε κάθε ζευγάρι: 

Αισθάνομαι τύψεις όταν... 
...το απόγευμα πίνω καφέ για μια ώρα και λέω στα παιδιά μου να παίξουν μόνα τους χωρίς να συμμετέχω. Και τους λέω να μη μου φωνάζουν!!! :) 

Αισθάνομαι τέλειος γονιός όταν... 
...περνάμε μια ολόκληρη μέρα - από το πρωί μέχρι το βράδυ - οι τέσσερις μας, κάνοντας αποκλειστικά πράγματα που είχαμε συζητήσει με τα παιδιά ότι θα κάνουμε. Απλά πράγματα, π.χ. να φάμε το μεσημεριανό έξω στον κήπο πάνω σε μια πετσέτα, με αποτέλεσμα το βράδυ τα παιδιά μας να μας αγκαλιάζουν σφιχτά και να μας λένε ότι μας αγαπάνε τρελά! 

Αισθάνομαι τύψεις όταν... 
...έμαθα πως είμαι έγκυος και δεν πρόσεχα να μην πίνω, να μην καπνίζω κλπ.  

Αισθάνομαι τέλειος γονιός όταν... 
...το παιδί μου είναι πολύ μπροστά λεκτικά από πολύ μικρή ηλικία (8-9 μηνών) και αυτό μου δίνει μεγάλη αυτοπεποίθηση. Σήμερα είναι 19 μηνών.  

Αισθάνομαι τύψεις όταν... 
...δεν μπορώ να καταλάβω τι θέλει το παιδί μου ή ο σύντροφός μου. 

Αισθάνομαι τέλειος γονιός όταν... 
...περνάω πολύ χρόνο με το παιδί μου παίζοντας.  

Αισθάνομαι τύψεις όταν... 
...ουρλιάζω σαν τρελή στην κόρη μου, επειδή δεν έκανε αυτό που της είπα ή επειδή μου αντιμιλάει! 

Αισθάνομαι τέλειος γονιός όταν... 
...στο 6 μηνών μωρό μου διάβαζα παραμύθια την ώρα που τον είχα αγκαλιά. 

Αισθάνομαι τύψεις όταν... 
...προτιμώ να κοιμηθώ παρά να κάνω σεξ. 

Αισθάνομαι τέλειος γονιός όταν... 
...βρίσκω αρκετό χρόνο για να ασχοληθώ με το παιδί μου. 

Αισθάνομαι τύψεις όταν... 
...είμαι μακριά από τα παιδιά μου και μου λείπουν. 

Αισθάνομαι τέλειος γονιός όταν... 
...έχω χρόνο και είμαι χαλαρή, έτσι ώστε να κάνω βόλτες και άλλα πράγματα με την κόρη μου. 

Αισθάνομαι τύψεις όταν... 
...δεν έχω "ανεβασμένη" διάθεση, συχνά νιώθω κούραση και φοβάμαι ότι το καταλαβαίνει. 

Αισθάνομαι τέλειος γονιός όταν... 
...μου λέει "Μαμά, σήμερα θα σου πω εγώ μια ιστοριούλα, μου φαίνεσαι λίγο κουρασμένη" (Κάτι πρέπει να έχω κάνει καλά, έτσι δεν είναι;). 

Αισθάνομαι τύψεις όταν... 
...δεν είμαι αρκετές ώρες στο σπίτι και όταν φωνάζω κάποιες φορές και χάνω την υπομονή μου. 

Αισθάνομαι τέλειος γονιός όταν... 
...μαθαίνω στο παιδί μου ότι η ζωή είναι περίπλοκη, όταν εκφράζω τα συναισθήματά μου και το παιδί καταλαβαίνει ότι είμαστε άνθρωποι και όχι ρομπότ. 

Αισθάνομαι τύψεις όταν... 
...θέλω να κάτσω μόνη μου, με την ησυχία μου, να μη θέλουν τίποτα  από μένα τα παιδάκια μου, να μη μου μιλάνε κιόλας για 10 λεπτά. 

Αισθάνομαι τέλειος γονιός όταν... 
...ξέρω ότι έχω καταφέρει να δημιουργήσω μια οικογένεια από φίλους γύρω από το παιδί μας και εμάς (που δεν είμαστε από εδώ). 

Αισθάνομαι τύψεις όταν... 
...έχει παραπάνω γκρίνια (είναι μωράκι) και νιώθω ότι δεν έχω αντοχές να το αντιμετωπίσω. 

Αισθάνομαι τέλειος γονιός όταν... 
...αγαπώ το παιδί μου με όλο μου το είναι κι είναι μοναδικό το να βλέπω ότι αυτό το εισπράττει!!! 

Αισθάνομαι τύψεις όταν... 
...υπάρχουν στιγμές που θέλω να εξαφανιστώ "τώρα"! 

Αισθάνομαι τέλειος γονιός όταν... 
...βλέπω την κόρη μου να μοιράζεται και να συμμετέχει σε ομάδες. 

Αισθάνομαι τύψεις όταν... 
...καταλαβαίνω ότι θα μπορούσα να είμαι πιο ήρεμη ώστε να ακούω καλύτερα τα παιδιά μου. 

Αισθάνομαι τέλειος γονιός όταν... 
...έχω καταφέρει να βάζω για ύπνο τις μικρές μου χωρίς αντιρρήσεις με ένα γλυκό φιλί κι ένα "σ' αγαπώ". 

Αισθάνομαι τύψεις όταν... 
...δεν μπορώ να είμαι συνέχεια μαζί με την κόρη μου. 

Αισθάνομαι τέλειος γονιός όταν... 
...τους μεταδίδω θετική στάση ζωής και την πραγματικότητα. Δεν τους λέω ψέματα. 

Αισθάνομαι τύψεις όταν... 
...δεν έχω τύψεις κι αυτό με κάνει να έχω. 

Αισθάνομαι τέλειος γονιός όταν... 
...την αγαπάω!!! 

Αισθάνομαι τύψεις όταν... 
...αναρωτιέμαι αν εκμεταλλεύομαι στο έπακρο και δημιουργικά το χρόνο που περνάμε μαζί. Νιώθω κουρασμένη κάποιες φορές... Λόγω δουλειάς κι όχι λόγω παιδιού. 

Αισθάνομαι τέλειος γονιός όταν... 
...διαπιστώνω ότι τα παιδιά μου έχουν αυτοπεποίθηση. 

Αισθάνομαι τύψεις όταν... 
...καταλαβαίνω ότι θέλω να περνάω πιο "ουσιαστικό" χρόνο με τα παιδιά μου. 

Αισθάνομαι τέλειος γονιός όταν... 
...τα έχω μάθει πώς να μαθαίνουν. 

Αισθάνομαι τύψεις όταν... 
...κάποιες φορές είμαι πολύ αυστηρή με τα παιδιά μου. 

Αισθάνομαι τέλειος γονιός όταν... 
...όλο το κοινωνικό περιβάλλον επαινεί και θαυμάζει τα παιδιά μου. 

Αισθάνομαι τύψεις όταν... 
...έδωσα γάλα από το μπουκάλι στο δεύτερό μου παιδί, ενώ το πρώτο το θήλαζα για 18 μήνες. 

Αισθάνομαι τέλειος γονιός όταν... 
...κάνω τα παιδιά μου δυνατή ομάδα μεταξύ τους, όταν τα νιώθω να είναι πολύ αγαπημένα και πολύ δεμένα μεταξύ τους και με τους γονείς τους φυσικά. 

Αισθάνομαι τύψεις όταν... 
...καμιά φορά δυσανασχετώ όταν "κάνει τα δικά του": σκαρφαλώνει, κλαίει, τσινάει κλπ., γιατί έχω να κάνω κάποια δουλειά και ξεχνάω ότι απλά ζητάει την προσοχή μου... Και, φυσικά, το θέμα με το ξεχασμένο ημερολόγιο. 

Αισθάνομαι τέλειος γονιός όταν...
...διαθέτω τον περισσότερο χρόνο που δεν είμαι στη δουλειά για τα παιδιά μου (διάβασμα, βόλτα, κουβέντα, παιχνίδι). 

Αισθάνομαι τύψεις όταν... 
...δεν μπορώ να συγκρατήσω το θυμό μου (κάποιες λίγες φορές) και με πιάνει υστερία, φωνάζω έντονα. 

Αισθάνομαι τέλειος γονιός όταν... 
...έπεσε από το ποδήλατο, δεν της είπα τίποτα σχετικά με την αποτυχία, ίσα-ίσα της είπα να ξαναδοκιμάσει. 

Αισθάνομαι τύψεις όταν... 
...είμαι κάποιες στιγμές αυστηρή με το διάβασμά τους. 

Αισθάνομαι τέλειος γονιός όταν... 
...συζητάω πολύ με το παιδί μου και είναι ειλικρινής σε κι αν μου πει, δε με φοβάται. Είναι μια κατάκτηση αυτό!!! 

Αισθάνομαι τύψεις όταν... 
...δεν έχω αρκετό χρόνο να περνάω με το παιδί μου. 

Αισθάνομαι τέλειος γονιός όταν... 
...πηγαίνουμε βόλτες μαζί και περνάμε ωραία! 

Αισθάνομαι τύψεις όταν... 
...δεν περνάω πολύ χρόνο με τα παιδιά μου το απόγευμα. Είμαστε μαζί, αλλά εγώ κάνω δουλειές. 

Αισθάνομαι τέλειος γονιός όταν... 
...θήλαζα για ένα χρόνο. Αυτό το συναίσθημα είναι απερίγραπτο, το δέσιμο, η προσφορά... 

Αισθάνομαι τύψεις όταν... 
...θέλω να ξοδεύω περισσότερο χρόνο με το παιδί μου, αλλά είναι δύσκολο. 

Αισθάνομαι τέλειος γονιός όταν... 
...το παιδί μου κοιμάται σωστά και τρώει σωστά! Νιώθω πως είναι χαρούμενο!!! 

Αισθάνομαι τύψεις όταν... 
...λέω "Τέλεια ιδέα, θα τη δοκιμάσω!" κι ούτε θυμάμαι μετά τι μου είπανε. 

Αισθάνομαι τέλειος γονιός όταν... 
...ο γιος μου λέει στους συνομηλίκους του που τσακώνονται "Είναι τόσο δύσκολο να τα βρείτε;". Αισθάνομαι ότι έχω κάνει τέλεια δουλειά! (Γιος: 4 1/2 ετών!)

Αισθάνομαι τύψεις όταν... 
...φωνάζω στα παιδάκια μου για κάποιο λάθος που έκαναν... χωρίς να διατηρώ την ψυχραιμία μου... ή όταν σηκώσω το χέρι μου και τους δώσω μια στον ποπό. 

Αισθάνομαι τέλειος γονιός όταν... 
...βλέπω ότι οι προσπάθειές μου για αυτοπεποίθηση φαίνεται να λειτουργούν. 

Αισθάνομαι τύψεις όταν... 
...έχει βγει το παιδί μου εκτός εαυτού κι εγώ βγαίνω ακόμα περισσότερο... :( 

Αισθάνομαι τέλειος γονιός όταν... 
...το παιδί μου βρίσκει λύσεις μόνο του στα προβλήματά του. 

Αισθάνομαι τύψεις όταν... 
...λείπω τις καθημερινές πολλές ώρες. 

Αισθάνομαι τέλειος γονιός όταν... 
...θήλασα τα παιδιά μου για 12 μήνες. 

Αισθάνομαι τύψεις όταν... 
...στη μεγάλη μου κόρη πολύ συχνά "κακομιλάω" και προσπαθώ με αυταρχικό τρόπο να περάσει το δικό μου, ακόμα κι αν μερικές φορές ξέρω ότι έχω άδικο. 

Αισθάνομαι τέλειος γονιός όταν... 
...εξακολουθώ να θηλάζω αποκλειστικά το 10 μηνών μωρό μου, παρόλο που τους πρώτους 5 μήνες ήταν εξαιρετικά δύσκολο!!! 

Αισθάνομαι τύψεις όταν... 
...προσπαθώντας να επιβάλλω κάποια όρια στο παιδί μου, δεν ξέρω πού πρέπει να σταματήσω (π.χ. όταν με πιάνει υστερία και ίσως έπρεπε να σταματήσω πιο νωρίς). 

Αισθάνομαι τέλειος γονιός όταν... 
...νιώσω ότι δίνω μια "καλή" απάντηση στο παιδί μου και το έκανα να εντυπωσιαστεί. 

Αισθάνομαι τύψεις όταν... 
...κάνω δουλειές στο σπίτι και δεν ασχολούμαι αρκετά με το παιδί. 

Αισθάνομαι τέλειος γονιός όταν... 
...ο γιος μου, 4 ετών, μου είπε ότι δεν είχε φανταστεί ποτέ ότι θα έχει τόσο τρομερή μαμά. 

Αισθάνομαι τύψεις όταν... 
...αφήνω αρκετές φορές το μωρό με ανθρώπους (π.χ. μητέρα ή πεθερά) που δε συμφωνώ με τον τρόπο που το ανατρέφουν, όπως για παράδειγμα, δε μου αρέσει να του μιλάνε μωρουδιακά. 

Αισθάνομαι τέλειος γονιός όταν... 
...μου δείχνουν καθημερινά πόσο μ' αγαπάνε!!! Αυτό με κάνει να νιώθω υπέροχα! 

Αισθάνομαι τύψεις όταν... 
...δε φροντίζω για τα παιδιά μου όσο θέλω, λόγω έλλειψης χρόνου, λόγω δουλειάς. Θα ήθελα να μη δουλεύω και να είμαι πάντα μαζί τους και ό,τι τα αφορά να τους το προσφέρω εγώ (π.χ. φαγητό, παιχνίδι, παραμύθια, τραγούδια, τα πάντα...). 

Αισθάνομαι τέλειος γονιός όταν... 
...βοήθησα να μάθει να κολυμπάει και χάρηκα. 

Αισθάνομαι τύψεις όταν... 
...νιώθω συχνά πως δεν είμαι ήρεμη όταν βρίσκομαι με τα παιδιά μου. Χάνω εύκολα την υπομονή μου και δεν αντιδρώ με το σωστό τρόπο. 

Αισθάνομαι τέλειος γονιός όταν... 
...συμμετέχω όσο πιο ενεργά μπορώ στις εξωσχολικές δραστηριότητες των παιδιών μου (π.χ. στα μαθήματα ζωγραφικής του γιου μου, ζωγραφίζοντας μαζί του όταν μπορώ και ζητώντας του να μου μάθει αυτά που έμαθε στο μάθημα). 

Αισθάνομαι τύψεις όταν... 
...δεν αφιερώνω το χρόνο που θα ήθελα στα παιδιά. 

Αισθάνομαι τέλειος γονιός όταν... 
...θήλασα το παιδί μου μέχρι 17 μηνών αποκλειστικά, χωρίς γάλα του εμπορίου. 

Αισθάνομαι τύψεις όταν... 
...επέστρεψα στην εργασία μου και το προσέχει μια άλλη κυρία (όχι η μητέρα ή η πεθερά μου)... Μεταξύ άλλων, νιώθω ότι χάνω πολλά πράγματα από την καθημερινότητά της. 

Αισθάνομαι τέλειος γονιός όταν... 
...παίζω με το παιδί μου ή διαβάζουμε μαζί έστω και για λίγο μέσα στη μέρα. Όταν κάνω πράγματα μαζί της που είμαι σίγουρη ότι δε θα τα έκανε με τη γιαγιά. 

Αισθάνομαι τύψεις όταν... 
...παίζαμε με το μωρό μου πάνω στο κρεβάτι και με πήρε ο ύπνος κι έπεσε (λίγο πριν χρονίσει). 

Αισθάνομαι τέλειος γονιός όταν... 
...θήλασα το παιδί μου μέχρι 11 μηνών με πολύ ξενύχτι και κούραση, αλλά δεν ξέρω πώς, έβρισκα τη δύναμη. Ήταν προτεραιότητα για μένα. 

Αισθάνομαι τύψεις όταν... 
...προτίμησα να κάτσω λίγο παραπάνω στη δουλειά από το να επιστρέψω στο σπίτι. 

Αισθάνομαι τέλειος γονιός όταν... 
...της μαθαίνω διάφορα μικροπράγματα π.χ. παλαμάκια, φιλάκια, αγκαλίτσες, ζουζουνιές κλπ. και όταν βρισκόμαστε μαζί με κόσμο ό,τι της έχω μάθει τα κάνει από μόνη της ή όταν τη ρωτήσουν. Με κάνει περήφανη. 

Αισθάνομαι τύψεις όταν... 
...δεν μπόρεσα να τα καταφέρω με το θηλασμό των παιδιών μου, τόσο για πρακτικούς λόγους (επιστροφή στη δουλειά 2 μήνες μετά τον τοκετό και στα δυο παιδιά) όσο και για λόγους σωματικούς (το έβρισκα πολύ κουραστική διαδικασία, στην οποία δεν μπορούσα να αντεπεξέλθω) και δεν κατέβαλα μεγάλη προσπάθεια σε κανένα από τα δυο παιδιά μου. 

Αισθάνομαι τέλειος γονιός όταν... 
...την ακούω να μιλάει χρησιμοποιώντας πλούσιο λεξιλόγιο, καθαρή γλώσσα και κυρίως οργανωμένη σκέψη, γιατί εγώ τη βοήθησα με καθημερινή ανάγνωση βιβλίων από 5 μηνών! 

Αισθάνομαι τύψεις όταν... 
...ξεκινάω τη μέρα μου έχοντας αποφασίσει ότι δε θα φωνάξω, δε θα νευριάσω και δε θα θυμώσω με το γιο μου και, τελικά, στο τέλος της μέρας τα έχω κάνει όλα αυτά. 

Αισθάνομαι τέλειος γονιός όταν... 
...τα παιδιά μου θέλουν να ακούνε το παραμύθι του ύπνου από μένα και να αποκοιμιόμαστε μαζί. 

Αισθάνομαι τύψεις όταν... 
...άφησα το παιδί πάνω στην αλλαξιέρα, γιατί δεν άντεχα τη μυρωδιά και το θέαμα και πήγα να φωνάξω τη γυναίκα μου. 

Αισθάνομαι τέλειος γονιός όταν... 
...καταφέρνω - παρά την κούραση της μέρας - κάθε βράδυ να διαβάζω ένα παραμύθι στα δυο παιδιά μου. 

Αισθάνομαι τύψεις όταν... 
...του φωνάζω καμιά φορά περισσότερο απ' ό,τι θα ήθελα να φωνάζουν σ' εμένα αν ήμουν στη θέση του. 

Αισθάνομαι τέλειος γονιός όταν... 
...εξερευνούμε μαζί σε έναν κήπο ή σε μια παραλία και παίζουμε μαζί σαν παιδιά! 


Τα χρήματα που συγκεντρώθηκαν για το Δίκτυο Κοινωνικής Αλληλεγγύης ήταν 142 ευρώ και θα διατεθούν στην αγορά παιδικών εμβολίων και φαρμάκων. 
Σας ευχαριστούμε πολύ όλους για τη συμβολή και τη συμμετοχή σας! 

Τα λέμε στο επόμενο σεμινάριο που θα πραγματοποιηθεί στις 8 Δεκεμβρίου, σε δύο διαφορετικά γκρουπ, και θα έχει θέμα την περιέργεια και πώς μπορούμε να την αξιοποιήσουμε για να ενισχύσουμε τη νοημοσύνη του παιδιού.  
Άδεια Creative Commons


Το έργο με τίτλο "Αυτοπεποίθηση ή έπαρση; - Η αυτοπεποίθηση ως αίσθημα συναισθηματικής ασφάλειας" από τον δημιουργό Ελένη Γαρυφαλάκη διατίθεται με την άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Μη εισαγόμενο .
Βασισμένο σε έργο στο http://kalosagogos.blogspot.com.

Σχόλια

  1. Υπέροχα!!! Keep up the good work and keep us updates! Cheers from Patras!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τα φιλιά μας στην όμορφη Πάτρα! Ευχαριστούμε πάρα πολύ για τα θετικά σχόλια! Ελπίζω να ανταμώσουν οι δρόμοι μας κάποια στιγμή! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μεγάλη χαρά δίνετε! Πολλά φιλιά από Κρήτη! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Δυσορθογραφία: Συμφωνικά συμπλέγματα

Κάνοντας δουλειές του σπιτιού με παιδιά

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες στην τάξη