Μαθαίνουμε ορθογραφία παίζοντας και ζωγραφίζοντας!

Την προηγούμενη εβδομάδα δοκιμάσαμε διαφορετικά παιχνίδια ορθογραφίας, πειραματιζόμενοι με ενεργοποίηση διαφορετικών τύπων νοημοσύνης.

Η ερώτηση είναι απλή: "Κι αν, αντί να γράφουμε και αντιγράφουμε λέξεις με το μολύβι, χρησιμοποιήσουμε πινέλα, χρώματα, δάχτυλα και φαντασία για να δημιουργήσουμε τις κατάλληλες συνάψεις και μονοπάτια μνήμης, ώστε να θυμόμαστε τη σωστή ορθογραφία μιας λέξης;"

Πειραματιστήκαμε, λοιπόν. Τα αποτελέσματα; Θα δείξει ο χρόνος. Το σίγουρο είναι ότι περάσαμε όμορφα και δε δυσανασχετήσαμε μαθαίνοντας τη μια λέξη ύστερα απ' την άλλη.


Παίξαμε κι ένα παιχνίδι με ζάρια, για να το κάνουμε ακόμα πιο ενδιαφέρον:

Αν φέρουμε 1, γράφουμε τη λέξη με το άλλο χέρι.
Αν φέρουμε 2, γράφουμε τη λέξη με ματιά κλειστά.
Αν φέρουμε 3, γράφουμε τη λέξη όσο πιο γρήγορα γίνεται.
Αν φέρουμε 4, γράφουμε τη λέξη με τα καλύτερα μας γράμματα.
Αν φέρουμε 5, γράφουμε τη λέξη αντίστροφα.
Αν φέρουμε 6, κάθε γράμμα της λέξης το γράφουμε με άλλο χρώμα.

Το παιχνίδι αυτό βοηθά να έχουμε οπτική απεικόνιση της ορθογραφίας της λέξης και δημιουργεί διαφορετικές συνάψεις στον εγκέφαλο που οδηγούν το παιδί να θυμάται την ορθογραφία μιας δύσκολης λέξης.

Η φαντασία έφτιαξε μικρές ιστορίες ορθογραφίας, όπως ότι το "Σάββατο" έχει δύο ροζ φλαμίγκο μέσα του (τα β), τα οποία παίζουν ξέγνοιαστα ή ότι το "κρεμμύδι" έχει δύο μ, σαν τα πολλά του "πουκάμισα" και γράφεται με υ, γιατί μπαίνει στην κατσαρόλα (με το ίδιο σχήμα) για να φτιάξει στιφάδο.

Σας φαίνονται πολύ παιδικά παιχνίδια, για νηπιαγωγείο; Κι όμως, η μνήμη γίνεται πολύ δυνατή με τέτοια ανάλαφρα παιχνίδια, πολύ ουσιαστικά και αποτελεσματικά, κατά τη γνώμη μου. Δοκιμάστε το, θα μάθετε πολλά και θα περάσετε σούπερ! :) 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Δυσορθογραφία: Συμφωνικά συμπλέγματα

Κάνοντας δουλειές του σπιτιού με παιδιά

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες στην τάξη