Έτοιμοι για το σχολείο;

Έμειναν ακόμα δύο γεμάτες εβδομάδες ώσπου να ξεκινήσουν επίσημα τα σχολεία και μόνο μία μέχρι να ξεκινήσει τα τμήματα προσχολικής αγωγής!

Η ζωγραφιά αυτή είναι μαθήτριας μου Α' Δημοτικού

Τα παιδιά, συνήθως, νιώθουν ενθουσιασμό για τη νέα αρχή, ανάμεικτη, όμως, με λίγο φόβο για τις αλλαγές που φέρνει αυτή η αρχή. Μήπως κι όταν μεγαλώνουμε το ίδιο δε συμβαίνει; Δε μας τρομάζει λιγάκι η νέα αρχή, όσο και να μας ενθουσιάζει;

Το ότι τα σχολεία ξεκινούν σημαίνει πολλά πράγματα: φεύγουμε από το οικογενειακό περιβάλλον, μαθαίνουμε νέους κανόνες, ακολουθούμε οδηγίες από άλλους ενήλικες. Καλό είναι, λοιπόν, να μιλήσουμε στα παιδιά για το τι να περιμένουν και, ίσως, να είναι χρήσιμο να επισκεφτούμε μαζί τους τους χώρους του νέου σχολείου.

Σχετικά με το πώς θα αντιμετωπίσετε τον αποχωρισμό με το παιδί, μπορείτε να δείτε ένα χρήσιμο άρθρο με τίτλο "Παιδί και αποχωρισμός", κάνοντας κλικ εδώ.

Η ζωγραφιά αυτή είναι μαθητή μου Α' Δημοτικού 

Σε μία εβδομάδα... Ξεκινάνε τμήματα προσχολικής αγωγής!

Σχετικά με τους παιδικούς σταθμούς, μπορείτε να δείτε ένα αναλυτικό άρθρο, κάνοντας κλικ εδώ.

Σχετικά με το νηπιαγωγείο, προτείνονται παρακάτω δέκα τρόποι για να προετοιμάσετε το παιδί σας:

  1. Αναπτύξτε τις λεπτές κινητικές τους δεξιότητες,
    ζωγραφίζοντας με διάφορα είδη χρωμάτων (μαρκαδόρους, ξυλομπογιές, κηρομπογιές κλπ.) και πιάνοντας το μολύβι για να σχεδιάσετε σχήματα. Επίσης, κόψτε χαρτί με ασφαλές ψαλίδι και ενισχύστε τους μύες, πλάθοντας με πλαστελίνη. 
  2. Εκτυπώστε το όνομά τους,
    με το πρώτο γράμμα κεφαλαίο και σχηματίστε το με πλαστελίνη, ζωγραφίστε το με μπογιές, κατασκευάστε το με τουβλάκια και, τέλος, γράψτε το με μολύβι. Ας μη γίνει αυτή η άσκηση ψυχαναγκαστικά, εξάλλου θα το δουλέψει αυτό και στο νηπιαγωγείο, ας γίνει απλά ως προετοιμασία. 
  3. Δώστε απλές οδηγίες,
    χρησιμοποιώντας δύο εντολές μαζί και σιγά-σιγά προσθέστε και τρίτη. Για παράδειγμα, "Βρες το κόκκινο μπλουζάκι σου και φόρεσέ το" ή "Πήγαινε στο σαλόνι, βρες ένα περιοδικό και πήγαινέ το στον μπαμπά, σε παρακαλώ". 
  4. Διαβάζετε βιβλία,
    γιατί δεν είναι μόνο μια άριστη και πολύ σημαντική δραστηριότητα για να αναπτύξει το παιδί γλωσσικές δεξιότητες, αλλά είναι και ένας τρόπος για να μάθει να κάθεται σε μια δραστηριότητα. Μην ξεχνάτε να χρησιμοποιείτε το δάχτυλο, μερικές φορές, για να δείχνετε τη φορά με την οποία διαβάζετε (απ' τα αριστερά προς τα δεξιά και από πάνω προς τα κάτω). 
  5. Αναγνωρίστε ποσότητες και δουλέψτε τη μαθηματική λογική,
    χωρίς να χρειαστεί να μάθετε πρόσθεση ή αφαίρεση! Απαριθμήστε απλά ποσότητες μέχρι 10 αντικείμενα (παιχνίδια, καραμέλες, παπούτσια κλπ.) και συναρμολογήστε παιχνίδια ή φτιάξτε παζλ. Έτσι, μαθαίνει να μετρά προφορικά ως το 10 και χτίζει μαθηματική λογική. 
  6. Αναγνωρίστε γράμματα και ήχους,
    χρησιμοποιώντας απλά πράγματα που συναντάτε καθημερινά, όπως το κουτί με τα δημητριακά, πινακίδες μαγαζιών ή συσκευασίες. Μια ωραία άσκηση για μικρές ηλικίες είναι να σχεδιάσετε με δαχτυλομπογιές γράμματα και μετά να τα "σβήσετε" με νεροπίστολο! Παίξτε μαζί τους, μην τα αναγκάσετε τα παιδιά να μάθουν κάτι χωρίς να είναι ακόμα έτοιμα. 
  7. Εξασκηθείτε στους καλούς τρόπους,
    λέγοντας "ευχαριστώ", "σας παρακαλώ" και "θα μπορούσα να...;" όταν ζητάνε κάτι ή όταν τους προσφέρουν κάτι. Επίσης, μάθετε να ακούει προσεκτικά χωρίς να διακόπτει και να σηκώνει το χεράκι όταν θέλει να πει κάτι. Είναι πολύ σημαντικό να κατανοήσει ότι μέσα στην ομάδα χρειάζεται ευγένεια και συνεργασία για να λειτουργήσει σωστά το σύνολο. 
  8. Παίξτε με τα παιδιά μαθαίνοντας τους κοινωνικές δεξιότητες,
    μέσα από τις δουλειές του σπιτιού, επιτραπέζια παιχνίδια και δραστηριότητες με άλλα παιδιά. Μέσα από το παιχνίδι, είναι σημαντικό να μάθουν να μοιράζονται, να περιμένουν τη σειρά τους,  να επικοινωνούν και να λύνουν προβλήματα. 
  9. Βοηθήστε το παιδί σας να αναλαμβάνει την ευθύνη του,
    και να είναι όσο γίνεται πιο ανεξάρτητο. Ήρθε η ώρα να τακτοποιεί τα παιχνίδια του, να ντύνεται μόνο του, να ξέρει τι να κάνει όταν πηγαίνει σε ξένη τουαλέτα, να προσέχει τα πράγματά του, να φροντίζει για το πρωινό και το δεκατιανό του και να αναλαμβάνει την ευθύνη των πράξεων του, προσπαθώντας να διορθώσει ό,τι έκανε καταλάθος, χωρίς να φοβάται. 
  10. Ενισχύστε την αυτοπεποίθησή του,
    δείχνοντάς του έμπρακτα ότι το εμπιστεύεστε και το θαυμάζετε. Δεν είναι κακό να πείτε "μπράβο!" και να το αισθάνεστε όταν πετυχαίνει κάτι, ούτε θα το κακομάθετε αν το αγκαλιάζετε και του δείχνετε την αγάπη σας. Σε τέτοιες ηλικίες χτίζεται η καλή επικοινωνία και η εμπιστοσύνη και το παιδί αποκτά μαθησιακό πλεονέκτημα, νιώθοντας συναισθηματική ασφάλεια.

Η ζωγραφιά αυτή είναι μαθήτριάς μου Α' Δημοτικού

Σε δύο εβδομάδες... ξεκινά το σχολείο!

Σχετικά με τη μετάβαση στην Α' Δημοτικού, μπορείτε να διαβάσετε, κάνοντας κλικ εδώ.

Σχετικά με το πώς μπορείτε να βοηθήσετε το παιδί στο σχολείο, ένα πολύ χρήσιμο και ενδιαφέρον άρθρο θα βρείτε, κάνοντας κλικ εδώ.

Σχετικά με τη σχολική φοβία, μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικές πληροφορίες και τρόπους αντιμετώπισης, κάνοντας κλικ εδώ.

Τέλος, ένα e-book, όπου μπορείτε να βρείτε όλες τις πληροφορίες που χρειάζεστε για τις "Πρώτες Μέρες στο Σχολείο" κι επιπλέον άρθρα για τις μαθησιακές δυσκολίες και τα τεστ σχολικής ετοιμότητας, μπορείτε να βρείτε κάνοντας κλικ εδώ.

Άδεια Creative Commons
Το έργο με τίτλο "Έτοιμοι για το σχολείο; " από τον δημιουργό Ελένη Γαρυφαλάκη διατίθεται με την άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Μη εισαγόμενο .
Βασισμένο σε έργο στο http://kalosagogos.blogspot.com.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Δυσορθογραφία: Συμφωνικά συμπλέγματα

Κάνοντας δουλειές του σπιτιού με παιδιά

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες στην τάξη