Positive Parenting: Θεωρίες αγωγής και μάθησης

Το δεύτερο σεμινάριο Positive Parenting ήταν για τολμηρούς! :)
Τολμηρούς για να έρθουν, γιατί, παρά το θεωρητικό του χαρακτήρα, το σεμινάριο εστίασε κυρίως σε συζητήσεις και προβληματισμούς και κατέληξε, όπως εγώ το εισέπραξα τουλάχιστον, να δώσει ιδέες και λύσεις σε διάφορα καθημερινά προβλήματα μάθησης και διαχείρισης της οικογένειας.


Όπως υποσχέθηκα, αναφέρω εδώ τα βασικά σημεία των τεσσάρων προσεγγίσεων που είδαμε:


Παραδοσιακή προσέγγιση: Γνωστικές θεωρίε
ς
  • Εστιάζουν το ενδιαφέρον τους στη λειτουργία του εγκεφάλου. 
  • Πρώτα το άτομο αντιλαμβάνεται τις σχέσεις των μερών ενός συνόλου και μετά κατανοεί το ίδιο το σύνολο. 
  • Η μάθηση χτίζεται σταδιακά. 
  • Αξιοποιείται η υπάρχουσα γνώση και η εμπειρία. 
  • Ο εκπαιδευτικός είναι ο "ειδικός", ο φορέας της γνώσης. 
Ανθρωπιστική προσέγγιση: Η μάθηση ως ανάπτυξη της προσωπικότητας
  • Η μάθηση είναι διαδικασία ανάπτυξης της προσωπικότητας του ατόμου. 
  • Δε δέχονται ότι το υποσυνείδητο, η κληρονομικότητα ή οι περιβαλλοντικές επιρροές καθορίζουν τη μάθηση. 
  • Θεωρούν τη μάθηση αποτέλεσμα συνειδητής και υπεύθυνης αξιοποίησης των δυνατοτήτων μας. 
  • Αποδίδει ιδιαίτερη σημασία στη συναισθηματική κατάσταση των εκπαιδευομένων. 
  • Ο εκπαιδευτής διαμορφώνει τις συνθήκες που διευκολύνουν τη θετική στάση του μαθητή. 
Συμπεριφοριστικές προσεγγίσεις - Μπηχεβιορισμός
  • Επιδιώκουν να διαμορφώσουν/ελέγξουν/επηρεάσουν τη συμπεριφορά του μαθητή. 
  • Η μάθηση καθορίζεται από τις επιδράσεις του περιβάλλοντος και όχι από τις ιδιότητες του ατόμου. 
  • Η συνέχεια, δηλαδή ο τύπος και ο ρυθμός της χρονικής σχέσης μεταξύ δύο τυχαίων συμβάντων που επιτρέπει τη συσχέτισή τους, και η ενίσχυση, δηλαδή η διαδικασία για την αύξηση της πιθανότητας επανάληψης και επανασύνδεσης των προαναφερθέντων συμβάντων, εκλαμβάνονται ως θεμελιώδεις παράγοντες της μαθησιακής διαδικασίας. 
Κοινωνική μάθηση: Κοινωνικογνωστικές θεωρίες
  • Η μάθηση είναι η αλλαγή στη συμπεριφορά του ατόμου, η οποία προκαλείται από το εξωτερικό περιβάλλον και, ιδιαίτερα, από τη συμπεριφορά των άλλων, η οποία λειτουργεί ως πρότυπο. 
  • Το άτομο δεν αντιδρά μηχανιστικά στις εξωτερικές επιδράσεις. Τις επιλέγει, τις ερμηνεύει, τις οργανώνει και έπειτα δρα. 
  • Υπάρχει αλληλεπίδραση ανάμεσα στις εξωτερικές επιδράσεις και το άτομο. 
Και μ' αυτό το σεμινάριο βάζουμε τέρμα στις θεωρίες! Από το επόμενο σεμινάριο παίζουμε παιχνίδια! Παιχνίδια και πράξη στη θεωρία! ;) Εις το επανιδείν, αγαπημένοι positive parents! :) 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Δυσορθογραφία: Συμφωνικά συμπλέγματα

Κάνοντας δουλειές του σπιτιού με παιδιά

BookBox: Advent Calendar Χριστουγεννιάτικων Βιβλίων